måndag 7 december 2015

Måndag ännu en gång

07/12-2015

Denna dag inleddes med en alldeles ypperlig brödbit med diverse utmärkta tillbehör som t.ex Småländsk sylta med rödbetssallad. Efter denna mättande och energigivande frukost så bar det iväg till dagens första transport ännu en gång. Visserligen så inleddes inte min skoldag förrän 12:00, men tack vare att denna kommunen också har en sådan förfärlig sak som kallas styrelse, så går det endast två transporter på morgonen. En vid 06:15, och en 07:15. Under denna transport så avnjöt jag lite toner från Bing Crosby och Barry Mann. Ett alldeles fantastiskt sätt att göra sig redo för en dag i det kommunala skolväsendet. Jag slapp dock idag att bemöta den icke så godhjärtade kusken på bussen med destination på skolan, då jag förflyttade mig till den lokala stormarknaden och inhandlade ett magasin och en kolsyrad läskedryck. Dessa ting avnjöt jag vid ett senare skede i min ensamhet i väntan på dagens första lektion. Det skedde inget intressant denna dag, men eftersom att kalendern visar måndag så borde detta inte vara till någons förvåning. Tack och adjö.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar